Jak wybrać firmę pozycjonującą?

Można stworzyć najlepszą nawet stronę internetową na świecie, ale nic nikomu po tym, jeżeli nie zostanie ona równie dobrze wypromowana i zareklamowana. Marketing to na ten moment podstawa sukcesu w świecie biznesu. Nawet w dawnych czasach, kiedy nie było jeszcze dostępu do Internetu, telewizji czy nawet gazet, sprzedawcy i handlarze praktykowali tzw. marketing szeptany, choć oczywiście wtedy nikt w ten sposób go nie nazywał. Przekazywano sobie informacje zwykłą mową, podobnie zresztą jak dziś, choć aktualnie inne techniki reklamowe sprawdzają się dużo lepiej. Szczególnie wysoką wartość zyskały pozycjonowanie i optymalizacja stron. To metody efektywne, ale jednocześnie dość trudne w zastosowaniu, dlatego też większość osób, które postanawiają z nich skorzystać, zleca je innym firmom, które za nie zajmują się tą całą „brudną robotą”. Które firmy pozycjonujące będą jednak tymi najlepszymi? Jakim działalnościom warto zaufać i oddać w ich ręce los swojej firmy oraz przynależącej do niej strony?

Artykuł dotyczy całych firm pozycjonujących i nie ma to na celu obniżania wartości prywatnych pozycjonerów. Pewne zmiany same bowiem doprowadziły do tego, że dziś znikają oni z rynku. Została ich mała garstka, która w najbliższym czasie totalnie się wykruszy, a po niezależnie działających pozycjonerach nie będzie już żadnego śladu. Dołączą oni do zespołów pracujących dla agencji marketingowych bądź firm pozycjonujących, które na ten moment jako jedyne są w stanie zapewnić klientom miarodajne i rzeczywiste rezultaty. Dlaczego? Ponieważ świat pozycjonowania zmienił się znacząco, a stało się to w roku 2016. Do tego czasu pojedynczy pozycjoner mógł całkiem nieźle radzić sobie na rynku. Jeżeli posiadał wystarczające umiejętności i narzędzia, był w stanie zupełnie samodzielnie, bez pomocy żadnych innych osób, doprowadzić każdą stronę do uzyskania naprawdę ciekawej pozycji w wyszukiwarkach. Teraz o wiele trudniej osiągnąć taki cel w pojedynkę. Obecnie te wszystkie programy, z których dawniej pojedynczy pozycjoner mógł korzystać, przestały już działać zgodnie z założeniami, a niemalże wszystkie działania SEO należy przeprowadzać… ręcznie. Nie jest to możliwe, aby jedna osoba z tym wszystkim sobie spokojnie poradziła. Pozycjonowanie i optymalizacja stron to tylko wierzchołek gigantycznej góry lodowej, pod którym kryją się przeróżne szczebelki i sieci połączeń rozmaitych technik, narzędzi oraz samych ludzkich zasobów. Sama wyszukiwarka Google została też udoskonalona, przez co może ona wykrywać różne sztuczki stosowane przez pojedynczych pozycjonerów. Strona, która stara się manipulować systemami, zazwyczaj zostaje po prostu zamknięta. A o takim efekcie nikt przecież nie marzy.

Oczywiście podczas wybierania tej najlepszej firmy pozycjonującej trzeba zwrócić uwagę na umiejętności pracujących dla niej osób, ogólne doświadczenie działalności oraz osiągnięte przez nią sukcesy. Warto jednak zapamiętać sobie tą jedną rzecz, którą omawialiśmy w tym tekście – dziś pojedynczym pozycjonerom nie można już ufać.

http://www.wypozycjonujsklep.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here