Goście hotelowi spędzający długie godziny w pokojach i korzystający z pełnej oferty? To marzenie każdego menedżera hotelu. Nie na leży się zatem dziwić, że zarządzający robią wszystko, by pobyt w hotelu nie ograniczał się wyłącznie do noclegu i był dla gości przeżyciem wyjątkowym.

Elegancki wystrój, designerskie wnętrza, niezapomniane atrakcje i wyjątkowa oferta restauracyjna. Takimi sposobami konkurują pomiędzy sobą najlepsze hotele. Niedawno ich arsenały dołączyły kompozycje zapachowe, które sprawiają, że wrażenia z pobytu są jeszcze lepsze.

Zapachy tworzone na miarę

Tworzenie kompozycji zapachowych dla hoteli jest trudną sztuką. Projektanci muszą wziąć pod uwagę wystrój wnętrz i uwarunkowania techniczne. Ważne są między innymi kolory i faktury ścian, użyte materiały wykończeniowe oraz meble. Pod uwagę należy wziąć także fakt czy okna pokoi hotelowych mogą być otwierane czy też nie. Otwierane okna powodują konieczność dostosowania zapachu wnętrza do otoczenia zewnętrznego.

Po poznaniu tych uwarunkowań muszą zmierzyć się z dostosowaniem przekazu zapachowego z pozostałymi komunikatami marketingowymi. Nastój jaki panuje w hotelu powinien być spójny i odpowiadać na potrzeby grupy docelowej. Zupełnie inne zapachy powinny być stosowane w hotelu przeznaczonym dla osób młodych i aktywnych. Oczekują one świeżości i energii. Zupełnie inne są oczekiwania biznesmenów, którzy oczekują otoczenia wspierającego robienie interesów.

Dlatego też specjaliści zajmujący się marketingiem zapachowym muszą stworzyć zapachy współpracujące z korzyściami ofertowanymi przez hotel, z jego możliwościami i ambicjami. Takie działanie spowoduje, że aromaty wzmocnią pozostałe komunikaty kierowane w stronę potencjalnych gości.

Dynamiczny rozwój rynku

Rynek marketingu zapachowego w branży hotelarskiej jest obecnie wart około 300 milionów dolarów rocznie. Moa oczywiście o Stanach Zjednoczonych, bo pozostałe rynku nie są dokładnie zbadane. Eksperci szacują, że do 2020 roku rynek amerykański będzie się rozwijaj z szybkością 4 procent rocznie.

To pokazuje jak duża waga przykładana jest do aromamarketingu. Branża doskonale zdaje sobie sprawę z możliwości jakie daje ta forma oddziaływania na zachowania i emocje klientów. Menedżerowie prześcigają się w nowoczesnych rozwiązaniach, które będą sprawiać, że goście chętnie powrócą do ich hoteli oraz polecą go znajomym. Odpowiednio dobrane kompozycje zapachowe mają w tym pomagać.

Aromamarketing wymaga profesjonalnego podejścia. Amatorskie próby to zbyt duże ryzyko błędów, które mogą pociągać za sobą negatywne konsekwencje. Szczególnie w branżach, w których tak duże znaczenie ma opinia klientów. Sprawnie przeprowadzone działania mogą natomiast powodować wzrost przychodów. I to nie tylko z podstawowej działalności. Znane są przykłady hoteli, które rozpoczęły sprzedaż świec i kartek pachnących w dokładnie ten sam sposób jak wnętrza pokoi. Okazuje się, że wielu gości chętnie przenosi zapachy hotelowe do swoich domów. Bo kojarzą im się z przyjemnymi doświadczeniami.

Źródło: Aromaemka.pl – Aromatyzacja pomieszczeń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here